Izbor motocikla za za?etnika PDF Natisni E-pošta
Sreda, 29 Junij 2011 08:18

z750Kaj naj med številnimi raznovrstnimi motocikli izbere za?etnik, da si olajša prve kilometre in predvsem, da jih preivi. Priporo?amo manj zmogljive nagce in manjše potovalne polterenske motocikle.

Na kaj moramo paziti pri izbiri prvega motocikla?
1. lahkotno upravljanje (ciklistika)
2. nizek (a ne prenizek) sede
3. pokon?no krmilo in poloaj voznika
4. zvezno (prijazno) naraš?anje mo?i
5. obvladljivo mo? in maso
Izogibanje skrajnostim

Nekaj je jasno e na prvo misel. Superšportnikov in ?operjev se je bolje izogibati. Nekdo, ki nima motociklisti?nih izkušenj, si ne zna niti predstavljati, kaj šele obvladati zmogljivosti "cestakov". Poleg tega jih je zaradi spuš?enega krmila in namembnosti za visoke hitrosti teje upravljati s krmilom ali popravljati napake. Podobno velja za okorne in teke ?operje, ki s "pokvarjeno" ciklistiko teko vstopajo v zavoj. ?eprav imajo varno nizek sede, pa zaradi glomaznosti teko manevriramo pri nizkih hitrostih. Razen ?e so nekoliko nekonvencionalni, kot na primer honda VT 750 S.

Dobro v teoriji ni nujno dobro v praksi
Na videz se zdi za za?etnika idealen terenski motocikel ali supermoto motocikel oziroma njegove variacije tipa KTM duke. Je namre? najlaji, najokretnejši in omogo?a popravljanje napak. Seveda ne mislimo, da bi za?etnik vozil po makadamu, ampak v nasprotju s superšportnim motociklom, kjer zdrs obi?ajno pomeni padec, na tovrstnih dvokolesnikih zdrs pomeni le zabavo. Toda terenski in supermoto motocikli so obi?ajno visoki, kar ni najbolje za za?etnike, in ve?inoma jih poganjajo precej brutalni enovaljniki.

Najboljši so kompromisni polterenski motocikli ...
Idealni so potovalni polterenski motocikli majhnih prostornin in dvovaljne zasnove. Imajo visoko krmilo, udoben poloaj, lahkotno ciklistiko, ne preveliko mo? in ne preveliko teo. Poleg tega so tudi nekoliko odpornejši proti udarcem, ?e nam pri kakšnem speljevanju ali parkiranju padejo na tla. To so motocikli tipa honda transalp, aprilia pegaso in malo bolj terensko zasnovana BMW F 650 GS in yamaha tenere. Njihova vsestranska uporabnost je še dodatno dobrodošla, dokler se voznik ne odlo?i, kakšen motocikel in v kakšnih razmerah eli voziti.

… ali nagci majhnih prostornin
Za za?etnika, ki je prepri?an, da eli ostati le na asfaltu, so primerni tudi majhni (pol)sle?eni motocikli. So lahkotni in preprosti za upravljanje ter imajo visoko krmilo, kar pomeni udobno sedenje in dober nadzor. Tukaj mislimo predvsem na tudi cenovno ugodne motocikle, kot so honda CBF 600, yamaha XJ6 diversion in arilia shiver 750. Lahko so tudi povsem sle?eni motocikli, kot na primer ducati monster, BMW F 800 R in nov suzuki GSR 750, kjer je koristno to, da zra?ni tok voznika opozori, ko ga zapelje hitrost. ?e no?emo, da nas zapelje, pa si omislimo retro motocikle tipa moto guzzi V7 caffe classic ali triumph boneville. Ti so resni?no namenjeni uivanju.

Koliko valjev naj ima, da prijazno podaja mo??
Manj valjev pomeni ve?jo odzivnost motocikla v nijih vrtljajih, kar je po svoje dobro, a pomeni tudi ve? tresljajev in agresivnejše odzivanje na ro?ico za plin, kar za za?etnika ni najbolje. Ve? valjev pomeni, da je motor v nijih vrtljajih zelo pohleven in prijazen, ko zmoremo ve?, pa ga vrtimo višje, ker dosega bistveno ve? mo?i – kot na primer honda hornet ali kawasaki Z 750. Morda je najboljši vmesni kompromis s tremi valji, kot jih ima na primer triumph street triple, ali pa motor V4 majhne prostornine, kot ga bo imela prihajajo?a honda crossrunner.

Kaj pa elektronska pomagala?
Elektronike bi se za?etnik moral izogibati, ker pomeni nevarno potuho. ?e se e v štartu navadimo del znanja in odgovornosti prelagati na elektroniko, ne bo iz tega ni? dobrega. Tak voznik bo vedno obsojen na motocikle s pomagali, obenem pa oropan uitkov, ki jih lahko nudi le svobodo rokovanje s strojem. Namesto nadzora zdrsa pogonskega kolesa si raje kupimo motocikel z mo?jo, ki jo lahko obvladamo. Morda pride za?etniku prav le protiblokirni zavorni sistem, ki zmanjša število nepotrebnih padcev ob prestrašeno-pani?nih potegih zavorne ro?ice.

Pozor!
Opozoriti je treba na pretiravanje pri strahu pred mo?jo in togostjo motocikla. Motor, ki ima premalo mo?i (glede na svojo maso ali prestavna razmerja), je nevaren pri prehitevanju. Po drugi strani poceni motocikli z "mehkimi" okvirji onemogo?ajo natan?no vonjo, kar bo po za?etnem navajanju kmalu postalo mote?e in tudi nevarno. Zato tudi klasi?ni skuterji niso dobra rešitev za uvajanje v svet motociklizma, še posebej ?e imajo tudi majhna kolesa. Tisti, ki e v najstništvu vedo, da bodo superšportniki njihov svet, imajo monost izbire osminke ali ?etrtlitrskih razli?ic velikih športnih strojev kot so aprilia, yamaha in honda. Drugi mladoletniki pa dobijo letos še eno odli?no monost v obliki KTM-a duke 125.

Ne pozabite na zakonske omejitve:
- 16 let: omejitev 125 ccm in 11 kilovatov
- 18 let: omejitev 35 kilovatov in razmerje mo?/masa 0,2
- 24 let: brez omejitve
Pri 18 letih sicer lahko kupimo zmogljivejši motocikel, vendar mora imeti omejeno najvišjo mo?.

Objavljeno na Siol.net / David Stropnik

 
NOLAN & SHOEI PDF Natisni E-pošta
Četrtek, 04 Februar 2010 08:31

nolanshoeiBodite pozorni, kakšne 'kahle' imajo na glavi turisti, ki se v tem poletju kotalijo proti junim krajem. Preklopne ?elade so med popotniki postale pravi hit, saj omogo?ajo, da v po?asni koloni, v mestu ali pa med dolivanjem goriva ?elado le odpremo, tako da se nadihamo sveega zraka, ne da bi jo sneli z glave.
Mesec dni smo na razli?nih motociklih uporabljali dva izdelka, ki sta vrh ponudbe priznanih proizvajalcev ?elad. Ugotovili smo, da se strašno dobro obneseta na luksuzni Hondi Gold Wing, na sle?enem Benelliju TNT pa je zaradi pomanjkanja vetrne zaš?ite šumov okrog ušes preve?. Zato tak tip ?elade priporo?amo le tistim, ki vozite dvokolesnike z dobro vetrno zaš?ito. Italijanski Nolan ali japonski Shoei? Upamo, da vam bodo podatki in naši vtisi, zapisani v spodnjo tabelo, pomagali izbrati pravo.

Več ...
 
ENDURO BONTON PDF Natisni E-pošta
Torek, 05 Januar 2010 05:21

Enduro bontonTo, kar nekateri divjaki po?no po slovenskih hostah, me?e slabo lu? na vse enduraše in zaostruje e tako napete odnose med motoristi, represivnimi organi in drugimi 'uporabniki' naravnega okolja, torej lovci, gobarji, kmeti, pohodniki ...

?e bi upoštevali zakon, se vam stroja za hard enduro ne spla?a imeti, saj je prepovedano (skoraj) vse. Ampak trenutno je prodaja motociklov z imeni WR, EXC, TE, FE in podobnimi dovoljena, torej nekdo od tega tudi slui, prostora, kjer bi te konji?ke brez skrbi lahko uporabljali, pa ni. Preostane nam torej hosta, in ?e se bomo drali spodaj zapisanih pravil, se bomo še lahko fijakali naokrog, sicer pa lahko še naprej pri?akujemo zaostrovanje in poostrene ukrepe proti endurašem.

1. Enduro in motokros sta dva razli?na pojma
Motokrosi (torej motocikli, kot so Honde CR, Yamahe YZ, Husqvarne TC, KTM-i SX in tudi razni mini krosi) ne spadajo v naravo! Predvsem zato, ker so preklemansko glasni in mo?no presegajo dovoljeno raven hrupa. Pa tudi manj uporabni so na terenu, saj sta menjalnik in vzmetenje namenjena dirkaški uporabi na motokros stezah, in ne v naravi.

2. Hrup je odve?
Pustite izpušni sistem tak, kakršnega so izdelali v tovarni. Razumemo, da se serijski auspuh spodobi zamenjati s kakšnim športnim Akrapovi?em, a ?e se odlo?ite za to, ga (razen na dirkah, ?e je to dovoljeno) pustite v prvotnem stanju z dodatnim dušilcem. Izpušni lonec zahteva vzdrevanje priblino vsaki dve leti, saj dušilni material (steklena volna) v notranjosti s?asoma zgori oz. se izrabi. Medtem ko se visokofrekven?ni zvok dvotaktnika kmalu porazgubi, pa so še posebej glasni športni štiritaktni enovaljniki. Ne pustite, da se vas sliši kilometre dale?!

3. Enduro gume manj poškodujejo teren
Uporabljajte enduro gume, ki imajo po evropski homologaciji 13 milimetrov visoke štofeljce in tako bolj plitvo zareejo v zemljo ter povzro?ijo manj škode kot gume za motokros z 18 milimetrov in ve? globokim profilom. Ponudbe je na trgu dovolj (Bridgestone, Dunlop, Michelin, Vee Rubber, ...); letos je pnevmatike za hard enduro izdelala tudi kranjska Sava, ki se bo v sodelovanju z dirka?i trudila ozaveš?ati motoriste o pravilni izbiri gum in ustreznem obnašanju v naravnem okolju.

Več ...
 
40 NASVETOV PDF Natisni E-pošta
Sreda, 09 December 2009 07:57

40 nasvetov za bolo vonjo40 nasvetov izkušenih motoristov, inštruktorjev in dirka?ev. Za vašo boljšo varnost v prometu, ve? uitkov med zavoji in breskrbno nabiranje kilometrov.

1. Vozite

Preprosto, to je najboljši nasvet, ki vam ga lahko damo. Le z vajo, tj. redno vonjo, boste svoje znanje poglobili in ga še utrdili. Res pa je, da pri tem vsaj malo razmišljajte, kaj delate dobro in kje škriplje. Na lastnih napakah se najve? nau?imo. Zelo toplo priporo?amo tudi obisk katerega od treningov varne vonje.

2. Brezhibnost, kaj je e to?

al se to vprašamo tudi mi, kadar zagledamo motocikel, obut v zlizane gume brez profila, z zamaš?eno verigo, slabimi zavorami, z zra?nostjo v leajih in oljem vsepovsod. Varen motocikel je le vzdrevan motocikel. Ni treba, da je nov, le redno vzdrevan naj bo.

3. Predvidevajte

Razlika med dobrim in slabim motoristom je v predvidevanju. Dober motorist pravo?asno prepozna pasti na cesti, opazuje reakcije drugih voznikov v prometu in temu prilagodi vonjo. Slab motorist misli le nase in je trdno prepri?an, da je najboljši. No, morda je Valentino Rossi malce boljši od njega, pa še to le zato, ker ima boljši motocikel.
Brane Legan: inštruktor varne vonje

4. Popravljajte tuje napake

Pravilo številka ena dobrega voznika je, da s svojim znanjem in izkušnjami rešuje druge nepazljive udeleence v prometu. Saj res, tako reši tudi sebe!

Več ...